Tuesday, 30 September 2014

eBay challenge - Save money



Jeg har shoppet utrolig meget på det sidste, og jeg har i noget tid gået og tænkt over denne challenge som jeg vil give mig selv, for at prøve at beherske det lidt. Jeg er faktisk utrolig glad for eBay og har aldrig som sådan haft en dårligt oplevelse selv om jeg på et tidspunkt nærmest købte derinde hver dag.

Hvad går challengen ud på?
I en selvvalgt periode må man KUN købe ting fra eBay (eller lignende sider). Tingene skal så vidt muligt være under told/moms grænsen, (hvilket vil sige omkring 80 kr). Hvis man vil købe noget der er dyrere, må det max. koste 200 kr.
Man må ikke på noget tidspunkt købte tøj/sko/accessory i en fysisk butik, eller fra andre online butikker.

Hvor lang tid varer den?
Den kan varer så lang tid som man vil. Jeg har valgt at være lidt våget (synes jeg selv), og har sat tidsperioden fra dagens dato og til 1. januar 2015.

Undtagelser?
Hvis der er noget du absolut ikke kan undvære. Det kan være du mangler et par nye underbukser, nogle sutsko eller noget helt tredje, kan du lave en undtagelse.
Jeg har valgt at lave en undtagelse når H&M lancere deres samabejde med Alexander Wang, da jeg har ventet på dette i 3 måneder...
- Og så har jeg allerede bestilit nogle ting som jeg venter på at få hjem. - Det kan jeg selvfølgelig ikke gøre noget ved nu.

Skriv gerne i kommentarfeltet hvis i vil være med på challengen. Det behøves ikke at være helt til næste år. Og til dem der tænker "åh nej, jeg ved ikke hvordan man bruger eBay" - Bare rolig, jeg laver en komplet guide i den her uge.



// I have shopped a lot lately, and I have for some time been thinking about this challenge. I'm actually very happy with eBay and I  have never as such had a bad experience, although at one point I almost bought things on eBay every day.

What is the challenge about? 
In a chosen period must ONLY buy things from eBay (or similar sites). Things should wherever possible be under the duty / VAT limit (ie around 14 dollars in Denmark. I do not know the limit in other countries). If you want to buy something that is more expensive, it must be max. cost  35 dollars. 
You must never buy clothes / shoes / accessory in a physical store, or from other online stores. 

How long is it? 
It can lasts as long as you like. I chose to be a little watched (I think), and I set the time interval from today's date to January 1, 2015.

Exceptions? 
If there is something you absolutely can not live without. It may be that you need a new pair of underpants, some slippers or something else, you can make an exception. 
I have decided to make an exception when H & M launch their collaboration with our Alexander Wang, as I have been waiting for this for 3 months ... 
- And I have already ordered some things that I'm waiting to get home. 

Please write in the comment box if you'll participate in the challende. It does not have to be until next year. And for those who think "oh no, I do not know how to use eBay" - Do not worry, I'm doing a complete guide this week.

3 comments:

  1. This is a really cool challenge! I bet you can save so much! http://cottonandcandie.blogspot.co.uk

    ReplyDelete